Tilføje ekstra værdi til dit kunstværk – del 1

Der er flere ting, du ikke måske har tænkt på, for at tilføre ekstra værdi til illustrationen og kan gøre det flere penge værd, når du kommer til at sælge den. Jeg taler ikke her om omarbejde stykker du føler ikke har levet op til bunden. Ja, det er nogle gange muligt at redde mindre end perfekt akvarel ved hjælp af en pen og blæk teknik, og du kan male ret over dele af en olie eller Akryl maleri til i realiteten helt omarbejde området, men her taler jeg om teknikker, der ikke indebærer chan Ging illustrationen på nogen måde.

Behøver sommetider du kun at sætte en pap mount omkring et maleri til at bringe det ud af dødvandet, og der er ingen tvivl om, at den rigtige mount og ramme kan gøre underværker for en lidt middelmådig kunstværk. Retten stå for en skulptur, eller et stykke af keramik, passende belysning kan gøre en stor forskel for den måde, det viser, og efter at du har sørget for, at illustrationen vises til sit bedste hvad ellers kan du gøre for at tilføje til sit værd?

Den første og vigtigste ting du skal gøre er, Sørg for, at illustrationen er underskrevet læseligt. Det er overraskende hvor mange mennesker glemmer at underskrive deres kunst, men det gør en stor forskel for køberen. En signeret stykke arbejde er værd flere penge end en usigneret, og det ligegyldigt om du underskrive det på forsiden, øverst eller nederst i sammensætningen, eller endda på ryggen, lige så længe du underskrive den. Hvis du har en ulæselig underskrift Skåne en tanke til de kommende generationer forsøger at gøre, hvad den siger og spekulerer på, om de har et stykke af en berømt kunstner. Den første ting næsten alle ønsker at vide om nogen kunstværk er der gjort det, hvad er navnet på kunstneren. Hvis det har signeret det er næsten som om du ikke bedømme det nok til at sætte dit navn til det, og hvis du ikke sats det ingen andre vil enten.

Den anden ting du skal gøre, for at tilføre værdi til din kunst, er at give det en titel. Nu, nogle mennesker ikke kan lide titler deres arbejde, fordi de føler, at det pigeonholes det og i nogle måde begrænser beskueren til at se det inden for et bestemt sæt af begrebsmæssige grænser, så hvis du er en af disse mennesker så bør du virkelig overveje at kalde det ‘ Ikke-navngivet “. Selv med den titel, der siger ‘Untitled’, er et stykke arbejde værd flere penge end hvis det ikke har en titel til alle. Illustrationer uden en titel efterlader den potentielle køber gad vide om det havde måske en titel, når der er gået tabt, det efterlader køberen med en ubesvarede spørgsmål og betyder, at de er mindre tilbøjelige til at købe det og mere tilbøjelige til at gå videre til et andet stykke i stedet.

Sammen med titlen gavner dit kunstværk fra en kort forklaring om det. Jo mere ved en køber om et stykke arbejde, jo mere sandsynligt er det at købe det. Hvis du tænker over det ved at sætte dig selv i købers sko for et øjeblik, hvis du står med to stykker arbejde, som er ens, og du kan lide dem begge, men du ikke ved noget om en og en hel del om den anden, som man ville du købe? Selvfølgelig du ville være meget mere tilbøjelige til at købe et kunstværk, der havde oplysninger om det, fordi du ville føle sig mere involveret i det, du ville kunne forstå noget om sin historie og om den person, som har oprettet det, så det har mere mening for dig, og du føler en connect ion med det lige fra starten.

Den korte forklaring eller beskrivelse omkring din kunstværk kan sige hvad du ønsker det skal, der er ingen regler, men det er nyttigt at fortælle folk, hvad det handler om eller hvad det betyder for dig. En ting du ikke ønsker at gøre er fortæller folk hvad det skal sige til dem, seer eller køber af illustrationen ønsker at være i stand til selv at bestemme hvad stykket betyder for dem, og ligegyldigt om det er noget helt andet end hvad det betyder for dig.

De fleste mennesker køber illustrationer kan lide at vide, hvad det var du mente som du har oprettet det, eller hvad kørte du oprette stykke den måde det er. Dette kan betyde, at fortælle dem noget om dig, din tanke processer som du var begyndt og arbejder gennem stykket, eller måske hvad der sker i dit liv på tidspunktet du skabte dette kunstværk. Du kan beslutte at fortælle dem om noget du havde set eller hørt, påvirkes du i en bestemt måde, og at du bliver bedt om at udtrykke noget specifikt med denne bestemt medium. Du kan fortæller dem, at denne særlige kunstværk er en af en samling fra din blå periode, eller din impressionistisk liggende periode, eller hvad.

Hvis du ikke virkelig ønsker at give denne oplysninger derfra, kan så måske i stedet du beskrive det medie, du har brugt, de særlige teknikker du har ansat i bruger dette medium og selv hvor lang tid tog det dig at skabe stykket. Virkelig alle oplysninger du giver om stykket er bedre end ingen oplysninger overhovedet, og det er ligegyldigt, om de potentielle køber forstår dit koncept eller ej, det stadig gør det mere attraktivt for dem at vide, at der var en hensigt om en eller anden bag den oprindelige idé.

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *